Helaas hebben wij, samen met menig andere stripliefhebbers, steeds minder tijd om stripboeken te lezen als gevolg van de drukte van ‘het leven’. Maar combineer bijvoorbeeld het lezen van een stripboek met het avondeten. Zo hebben wij laatst na het koken van een gerecht uit de AH bonus deze week, deze gerechten zijn over het algemeen namelijk lekker snel te bereiden, weer eens ouderwets een stripboek gelezen. En we kunnen stellen dat dit nieuwe logo van DC Comics Rebirth zeker de moeite waard is. Daar moet een speciaal moment van gemaakt worden, zo nodig onder het genot van een lekkere maaltijd.

Zoals in het laatste artikel beschreven heeft DC Comics, tot blijdschap van veel fans, hun nieuwe logo ‘gelaunched’. Dit kwam vrij onverwachts en heeft goed uitgepakt. Het nieuwe logo is gemaakt door Pentagram, een bureau die bijvoorbeeld ook het welbekende martercard logo heeft ontworpen. ‘Een terugkeer naar de jaren 70 logo’s’, werd erover gezegd. Deze uitstraling beoogde dan ook een soort gevoel van nostalgie en dat is naar onze mening goed gelukt. De DC Comics co-uitgever Jim Lee zegt daarover dat het nieuwe logo is bedoeld om het symbool van de grootste en grootse helden van DC Comics op te roepen, denk hierbij aan Superman, Wonder Woman en Batman (zoals afgebeeld hiernaast).

Velen van ons zijn als het ware samen met Batman opgegroeid. The Animated Series lieten ons zien hoe duister deze show eigenlijk is voor kinderen. De breinen achter deze serie, Paul Dini en Eduardo Risso, hadden zelf ook te kampen met wat duisterheid in hun leven. Zo klinken depressie, alcoholisme en zelfbeschadiging door naar de lezers die goed luisteren. Eigenlijk te zien als een soort cynische en melancholische auto-biografie. Wat heel mooi is, is dat Paul Dini zijn leven heeft toegewijd aan het schrijven van heldenverhalen en vertrouwen in de medemens terwijl hij zelf de volle lading kreeg…

Vanaf nu zal het nieuwe logo op alle media uitingen worden getoond, so hold your bats.